twanenpeter.reismee.nl

Een onrustig nachtje

Ieieieieieie..Peter springt en veegt over z'n hoofd. Er zat een groot beest op m'n hoofd. Echt waar! We gaan de klamboe ophangen! Ons huisje, wat vanmiddag best wel romantisch leek, zo mooi aan het water, is vanochtend toch wel een vervallen hutje met een doorgezakt plafond waar allerlei beesten doorheen komen, de muur heeft scheuren en het is heel warm. We hebben meteen al ons eigen lakenzak neergelegd en de kussens voorzien van onze eigen kussenslopen. Om 2:00 u hebben we nog steeds niet veel geslapen en nu staan we samen de klamboe op te hangen. De haak die we altijd bij ons hebben, zit er toch niet bij. Maar, een Zwitsers zakmes met kurkentrekker doet ook wonderen. Even later liggen we met een iets geruster gemoed weer in bed. De ventilator draait wel maar koelt niet zo best. Ik neem me voor om morgen een echt lekker huisje te kiezen, met airco en alles lekker schoon...

Wat later voel ik toch weer een beest en schrikken we weer wakker uit een onrustige slaap. Het wordt toch weer ochtend en we krijgen een heerlijke banana pancake met een glas thee. Dan blijkt er ook nog wifi te zijn en het ontbijt hoeven we niet te betalen terwijl we al met het geld in de hand voor hem staan. Hoe eerlijk allemaal.

De rit is vandaag kort: 55 km langs de kust. We maken een kort lusje naar een boeddhistisch klooster. Het is er heel erg rustig en we genieten van de herkenning met eerder bezochte kloosters. Helemaal bovenop de berg is een mini Borobudur gemaakt en vooral omdat we er alleen zijn, is het bijzonder.

We arriveren al om11.30 in Permeturan. Dicht bij het nationale park van west Bali. We vinden al snel een heerlijk huisje wat voldoet aan al mijn wensen. Omdat we motorschoenen aanhebben loop ik niet naar binnen maar vergeleken met afgelopen nacht is het al gauw goed. Het bed is opgemaakt met mooie witte lakens en er liggen wel 7 mooie bloemen op gedrapeerd. De ac zie ik al vanuit een ooghoek...De handdoeken (2) liggen als zwanen op het bed en ik hoef de badkamer niet eens te zien. Het is goed!

Even later staan we te douchen in een buitendouche, ja, ja, het kan verkeren...

We lummelen wat, bespreken een gids voor een wandeling in de jungle morgenochtend en wandelen het laatste uurtje op het strand. We zien de accu's staan waarmee het koraalrif hier een klein beetje onder stroom wordt gezet waardoor het veel sneller groeit.

Op het strand liggen veel stukken koraal en toch is dat waarschijnlijk het enige koraal wat wij zullen zien, duiken is voor ons een brug te ver.

De stroming schijnt hier wel behoorlijk gevaarlijk te zijn voor snorkelen. Nou ja, wij genieten al van onze douche en morgenvroeg even naar het zwembad wat naast ons huisje is...